Miasto Abu Zabi

MIASTO ABU ZABI

Miasto Abu Zabi to wielkie ponad milionowa metropolia, II co do wielkości w kraju Jest stolicą Zjednoczonych Emiratów Arabskich, a także emiratu o tej nazwie.

Miasto Abu Zabi położone jest na wyspie o tej samej nazwie oraz kilku mniejszych wyspach Zatoki Perskiej oraz częściowo na stałym lądzie. Połączone jest z nim 3 mostami.

To nie tylko przepiękny Meczet , Luwr i Pałac , ale także duże miasto, pełne innych ciekawych budowli i drapaczy chmur. Oglądamy je głównie z okien samochodu przemieszczając się między jedną atrakcją, a drugą ponieważ spędzamy tu tylko jeden dzień (2 noclegi). Noclegi rezerwujemy w hotelu Hawthorn Suites By Wyndham w północnej części wyspy. Samego hotelu nie polecam, mieliśmy problem od samego początku – kiedy przyjechaliśmy o 1 w nocy okazało się, ze nie ma dla naszego syna łóżka. Po naszej interwencji przynieśli rozkładane, ale bez pościeli. Po kolejnej godzinie doczekaliśmy się w końcu i tego.

PÓŁNOCNA CZĘŚĆ WYSPY ABU ZABI / DZIELNICA AL ZAHIYAH

Na zdjęciach nasz hotel Hawthorn Suites By Wyndham i jego najbliższa okolica. Jest tu także Centrum Handlowe Abu Dhabi Mall gdzie zatrzymaliśmy się na obiad w drodze do Luwru.

POZOSTAŁE WIDOKI MIASTA

Samo centrum Abu Zabi nie zachwyca, po za wieżami Etihad Towers (o których pisałam w opisie Pałacu) ma jeszcze kilka ciekawych architektonicznie obiektów, jak choćby dwie wieże przypominające kukurydziane kolby.  Całość tej części miasta wygląda jednak jak stłoczona betonowa pustynia. Nasz hotel też jest wciśnięty ciasno miedzy inne budynki, brakuje przestrzeni. Do tego wielopasmowe autostrady i ogromny ruch samochodowy. Jest on spowodowany tym, że tu nikt nie przemieszcza się w inny sposób, bo ceny benzyny są śmieszne. Całość sprawia, ze nie czuje się tu oddechu.

Bardzo przyjemna jest dzielnica Marasy gdzie gościliśmy wieczorem u przyjaciół, którzy tu mieszkają od kilku lat. Widok na marinę i wieże Etihad Towers jest na prawdę fantastyczny.

ATRAKCJE ABU ZABI

W jeden dzień nie sposób było obejrzeć wszystkiego. Na naszej liście pozostało jeszcze kilka pozycji, które wypiszę tu dla zainteresowanych :

• Ferrari World Abu Dhabi – wesołe miasteczko. Zrezygnowaliśmy z odwiedzin, bo trzeba by poświecić tu cały dzień na tą jedna atrakcję
  • Yas Marina Circuit – tor Formuły I
  • Observation Deck at 300 – taras widokowy na wysokości 300m. Wstęp dość drogi, ale to podobno najlepszy punkt widokowy na miasto
  • Yas Waterworld Abu Dhabi – aquapark
  • Abu Dhabi National Exhibition Center – najbardziej „odchylony” budynek świata
  • Aldar HQ Building – budynek w kształcie muszli

NOCLEG W ABU ZABI

Jak przystało na stolicę jest tu cała gama możliwości noclegowych na każdą „kieszeń”. Są wielkie i drogie hotele na wybrzeżu i te tańsze w głębi lądu . Polecam rezerwację przez portal Booking.com :