Mellieha

MELLIEHA – ATRAKCJE PÓŁNOCNEJ MALTY

Mellieha to północna część wyspy Malta bogata w ciekawe wybrzeże i masę turystycznych atrakcji. Znajdziemy tu nieprawdopodobnie kolorową wioskę Popeye, piękne piaszczyste plaże, ciekawe historyczne budowle i ukryte zatoczki.

Mellieha pojawi się często na mapach jako lokalizacja wielu atrakcji Malty. Wszystkie ciekawe miejsca zachodniej części dzielnicy opisałam w osobnych przewodnikach.

Kolejno zaczynając od północy:

W tym znajdziecie całe wschodnie wybrzeże ze wszystkimi jego atrakcjami zebrane w jeden przewodnik.

DZIELNICA MELLIEHA – MAPA OPISYWANEJ CZĘŚCI MALTY

ZACHODNIE WYBRZEŻE ZATOKI ŚWIĘTEGO PAWŁA

Stacjonując w miejscowości Bugibba mieliśmy okazję patrzeć na tą część wybrzeża niemalże każdego dnia, głównie o zachodzie słońca. Półwysep po drugiej stornie zatoki z górującą nad nim potężną figurą Świętego Pawła za którą zachodziło słońce wygląda przepięknie.

Z bliska przyjrzałam się też wybrzeżu płynąc na rejs w kierunku Gozo i Comino.

Kilka miejsc zainspirowało mnie do tego, aby wyciągnąć tam towarzyszy podróży. Z bliska miejsce to nie okazało się jednak tak ciekawe, a plażowanie prawie niemożliwe. Nasz spacer wzdłuż wybrzeża zaczęliśmy od podjechania do przystanku przy St Joseph The Worker Church. Kawałek dalej skończył się asfalt, a my musieliśmy odbić w kierunku brzegu. Tu zastały nas piękne klify i rumowiska skalne biegnące wzdłuż wybrzeża. Teren wyjątkowo urokliwy, choć z powodu upału ciężki do przejścia.

MISTRA BAY

Teraz wędrujemy pionowo w dół do zatoki MISTRA BAY . W zatoce zaznaczona była plaża i do niej wędrujemy, aby ochłodzić się w morzu po małym trekkingu w palącym słońcu. Zatoczka z daleka urokliwa, z bliska okazuje się nieciekawa. Do tego woda w tym mini porcie jest wyjątkowo śmierdząca. Nikt z nas nie ma ochoty na kąpiel. Okrążamy więc zatoczkę i wędrujemy dalej.

BATERIA MISTRA

Tuż za zatoczką na zakolu znajduje się niewielki budynek . To Bateria Mistra , czyli bateria artyleryjska zbudowana w 1761 przez Zakon Joannitów dla obrony ich pozycji na Malcie. Obecnie niedostępna do zwiedzania.

Proponuję dalszy trekking do zachodniego wybrzeża półwyspu, ale jest taki upał, że moje towarzystwo odmawia. Wracamy więc do głównej drogi i zmieniamy lokalizację. Zanim jednak i Was zabiorę na najbliższą plażę, chciałam Wam pokazać wybrzeże do którego chciałam dojść. Widziałyśmy ten fragment kilka dni wcześniej w czasie rejsu.

PÓŁNOCNE WYBRZEŻE PÓŁWYSPU SELMUN

Jak już wspomniałam ten fragment wybrzeża obejrzałyśmy wyłącznie od strony otwartego morza.

Przepływamy obok małej wysepki Świętego Pawła na której stoi jego wielka statua. Legenda głosi, że Apostoł Paweł rozbił się właśnie w okolicy tej wyspy. Obok posągu apostoła ( Statue of Saint Paul ) znajduje się ołtarz, gdzie można odprawiać mszę.

Tuż obok wysepki są baseny solne i ciekawe wybrzeże uformowane przez podmyte przez morze skały w kolorze piaskowym . Miejsce na mapie oznaczone jest jako Blata il-Bajda .

Teraz z oddali widzimy północną część tego półwyspu, na skałach Wieża Għajn Ħadid i kawałek dalej Ras il-Griebeg.

Potem kolejna zatoczka i miasto Santa Maria .

ZATOKA I PLAŻA GHADIRA

Teraz wracamy na ląd, bo zabieram was na jedną z największych piaszczystych plaż Malty. W zatoce Għadira Bay znajduje się plaża o tej samej nazwie. Szeroka, z pełną infrustrakturą (leżaki, sprzęt do pływania, restauracja. A po obu stronach widoki na całą zatoczkę.

PÓŁNOCNO- WSCHODNI PÓŁWYSEP MALTY

No to pozostał nam ostatni fragment Malty. Najdalej wysunięta część na północny – wschód. Tą część oglądamy w pokładu statku. Pierwsze co rzuca się w oczy to maleńki kościółek pod wezwaniem Niepokalanego Poczęcia na przepięknych skałach .

Dalsza część tego wybrzeża też obfituje w atrakcje, choćby okno skalne – Marks & Dukes Window .

Na końcu półwyspu znajduje się jeszcze jedna atrakcja – to wielki otwór w skale tworzący Koralową Lagunę. Niestety od strony wody nie widać jej, a od strony lądu nie ma dojazdu komunikacja publiczną, dlatego nie posiadamy zdjęć tego miejsca. My widzimy tylko górującą nad tą częścią półwyspu Wieżę Armier .

I zataczamy pętlę , z oddali widać hotele północnej części Malty i port z promami na Gozo. O tej części pisałam w osobnym wpisie – LINK

BAZA NOCLEGOWA W DZIELNICY MELLIEHA

Dzielnica Mellieha ma całkiem sporą bazę noclegową. Jeśli więc sami będziecie organizować sobie nocleg na wyspie polecam skorzystać ze sprawdzonego i zaufanego portalu BOOKING.COM .

Wpisz interesującą Cię datę, sprawdź dostępne noclegi na mapce i rezerwuj bezpiecznie:

Booking.com

GOTOWE PRZEWODNIKI PO MALCIE :

MALTA – PRZEWODNIK PO KRAJU >

MALTA – MALTA:

GOZO – WYSPA:

COMINO – WYSPA:

NURKOWANIE NA MALCIE / GOZO / COMINO (przewodnik w przygotowaniu)

5 Replies to “MELLIEHA – ATRAKCJE PÓŁNOCNEJ MALTY”

1. To prawda, w sezonie jest bardzo drogo i to chyba już norma , po sezonie ceny spadają często dwu-krotnie