POŁUDNIOWE WYBRZEŻE LEFKADY

Południowe wybrzeże Lefkady znacznie różni się od zachodniego. Tu królują plaże ciemniejsze, miejscami nawet czarne skały, co sprawia, że ich kolorystyka jest zupełnie inna. Ale czy są przez to mniej ciekawe i mniej warte odwiedzenia ?

Południowe wybrzeże Lefkady to według nas najbardziej klimatyczne zatoczki oraz miasteczka. Choć przewodniki turystyczne i foldery pokazują coś zupełnie innego. Opowiem więc po kolei o wszystkich do jakich udało nam się zajrzeć oraz podpowiem gdzie jeszcze warto.

PLAŻA I MIASTECZKO VASSILIKI

Najbardziej kojarzone z południem miejsce, a za razem najbardziej popularne to miasteczko Vassiliki z ogromną plażą o tej samej nazwie. Znane jest przede wszystkim surferom, bo podobno ma tu idealne dla nich warunki. Faktycznie wzdłuż nabrzeża znajduje się mnóstwo wypożyczalni wszelkiego sprzętu pływającego, ale przyznam , że najbardziej mnie przeraził ruch na wodzie – ilość osób nie wyglądała na zbyt bezpieczną . Do tego między deskami pływający ludzie, małe dzieci bawiące się na nabrzeżu. Robiło to wrażenie chaosu – nie próbowałabym tu swoich sił po raz pierwszy. My też zrezygnowaliśmy z plażowania i poszliśmy obejrzeć miasteczko przechodząc się wzdłuż nabrzeża. A jak wygląda to miejsce – najlepiej oddają zdjęcia :

PLAŻA AGIOFILI

To jedno z miejsc do których nie udało się zajrzeć. Plaża, choć skomercjalizowana wygląda na bardzo urokliwą. Do każdej z nich prowadzi wąska, kręta droga i z każdej trzeba wrócić na główną szosę – nie da się więc być wszędzie i trzeba wybierać.

PLAŻE : AMMOUSSA I SPIAGGIA

Nasz wybór pada na plaże znajdujące się 2km ( w linii prostej ) dalej na wschód od plaży Agiofili. Dojeżdżamy do Ammousa. Tu znajduje się jedna z typowych plaż komercyjnych . Jest parking, kawiarenka i plaża z leżakami i parasolami.

Tu jednak nie zostajemy, tylko zabieramy rzeczy i idziemy 650m na wschód do kolejnej – Spiaggia. To jest strzał w 10 !!! Kiedy przychodzimy oprócz nas w maleńkiej , urokliwej zatoczce jest tylko 1 rodzina, chwilę później jesteśmy tu już sami . Taki nasz mały raj – do tego w godzinach przedpołudniowych zacieniony.

PLAŻA AFTELI

Plaża Afteli to ciekawy wybór. Miejsce z racji swojego położenia jest bajeczne, ale już droga do niego – największy koszmar. No i na końcu wielkie zaskoczenie – jakim cudem przy takim dojeździe jest tu aż tylu ludzi? Nie sposób tego zrozumieć. Skoro już zjechaliśmy i jakimś cudem zaparkowali – idziemy choć chwilkę popływać. Udaje nam się na tej maleńkiej plaży znaleźć ostatnie 2m 2 na nasz koc i rzeczy. A jak pokazać mimo wszystko jej urok – myślę, że to mi się udało.

POŁUDNIOWE WYBRZEŻE – MIASTECZKO SIVOTA

Do miasteczka zajeżdżamy dwa razy. Za pierwszym w poszukiwaniu plaży. przechodzimy promenadą wzdłuż całego nabrzeża, ale kończy się ono uroczą knajpką na skałach – bez możliwości zejścia do wody. Sivota to tak naprawdę jedna wielka marina – ulubiona zresztą przez żeglarz. I nic dziwnego. Wzdłuż całego nabrzeża ciągną się tawerny, a samo miasteczko jest urokliwe i kameralne. Wracamy więc tu po raz drugi po plażowaniu w kilku miejscach opisanych powyżej. Oczywiście na rybkę – bo taką prosto z morza możecie zjeść na pewno tutaj.

PLAŻA KAMARI

W dniu wylotu mamy jeszcze kilka godzin do dyspozycji. Szukamy więc najbliższych plaż na południe od Nidri. Na mapie zaznaczona jest plaża o nazwie Alonaki. Uprzedzam jednak tych, którzy by jej poszukiwali – albo jej nie ma w ogóle ( została zasypana przy trzęsieniu ziemi ), albo jest to plaża prywatna , ewentualnie z dostępem tylko do strony wody.Szukamy więc dalej. Kilometr dalej na południe jest bardzo duża plaża Kamari – to zdecydowanie najmniej ciekawa plaża ze wszystkich na jakich byliśmy, ale ma jedna zaletę – jesteśmy tu długo sami, potem przypływa jedna motorówka, ale plaża nadal pozostaje całkowicie pusta.

POŁUDNIOWE WYBRZEŻE – ZATOKA DESIMI

Wracając do Nidri przejeżdżamy wzdłuż Zatoki Desimi . To piękna zatoczka z plażą i campingiem – gdyby ktoś poszukiwał takiego miejsca.

Południowe wybrzeże Lefkady

To już co prawda nie południowe wybrzeże, a wschodnie, ale dla zainteresowanych podaję informację.  Na wschód od Zatoki Nidri znajdziecie jeszcze 2 inne piękne plaże – jedna dostępna tylko od strony wody – PLAŻA LAKKA (widziałam ją płynąć na rejs statkiem) i kawałek dalej na północ – PLAŻA ELLOMENI – do tej prowadzi teoretycznie droga, ale nie umiem określić jak wygląda dojście.

Południowe i wschodnie wybrzeże miałam okazje obejrzeć także z pokładu statku podczas REJSU 7 WYSP. Jak wygląda wybrzeże od strony wody można obejrzeć tutaj  >>> REJS 7 WYSP >>>