PRZESIADKA W KATARZE – INFORMACJE PRAKTYCZNE

Przesiadka w Katarze z nawet krótkim tzw. stopoverem to świetny pomysł na przerwę w podróży. Jak spędzimy ten czas zależy od nas i pory w jakiej tu wylądujemy. Oto kilka najważniejszych informacji dla przelatujących przez nowoczesne miasto Doha.

Przesiadka w Katarze i wyjście z lotniska od  2017 roku zostało ułatwione. Nie potrzebujemy wizy i możemy przebywać na terenie Kataru do 90 dni. Planując czas przeznaczony na wizytę w Doha musimy doliczyć stanie w kolejce do okienek z kontrolą paszportową, co może trwać bardzo długo. Wszędzie pobierane są na nowo odciski palców. Dodatkowo doliczcie dojazd do pierwszych atrakcji miasta – to minimum 20 minut drogi taksówką.

Przesiadka w Katarze

A czy warto spędzić tu nawet tak krótki czas jak 4 – 5 godzin przekonajcie się sami . PRZEWODNIK PO MIEŚCIE – DOHA W KILKA GODZIN – już gotowy na stronie.

Ponieważ linie lotnicze Qatar Airways cały czas wprowadzają zmiany w ofercie promocyjnej warto śledzić ich stronę. Warto wiedzieć, czy możemy skorzystać np. z darmowej wycieczki po mieście lub darmowego noclegu.

MIĘDZYNARODOWY PORT LOTNICZY HAMAD

Przesiadka w Katarze

Jeśli na przesiadkę mamy tylko kilka godzin i wychodzenie na zewnątrz nie ma sensu – port lotniczy stanowi atrakcję samą w sobie. Główna hala kojarzona jest z wielkim, żółtym miśkiem z oczami z guzików pod lampką. Dzieło ma związek z dzieciństwem artysty Ursa Fischera ze Szwajcarii.

Całe lotnisko jest upiększone kilkoma dziełami sztuki, to różnego rodzaju  rzeźby, fotografie, murale. Warto pochodzi i poszukać ich, a rzeźby się zmieniają. Przeglądając inne blogi natrafiłam na takie, których obecnie już nie ma.

Jeśli uda się nam wyjść i zwiedzić miasto, będziemy mieli okazję także obejrzeć główną halę odpraw. A jest wyjątkowo ciekawa architektonicznie więc tym bardziej warto tam zajrzeć.

DOJAZD DO CENTRUM DOHA

W przypadku kilkugodzinnej przesiadki najlepiej wybrać się pod Souq Wagif lub zacząć zwiedzanie od National Museum of Qatar (tak jak my).

Do centrum dojedziemy (przelicznik walut – 1 QAR to ok 1 PLN):

TAKSÓWKĄ ( 45 do 60 QAR )

AUTOBUSEM ( 10 QAR za 2 przejazdy lub 20 QAR za nielimitowaną ilość w ciągu 24h. autobusowa linia 747 )

UBEREM ( około 18 QAR ) – przy zamawianiu warto skorzystać z darmowego wi-fi na lotnisku lub hotelu

METREM – już za kilka lat (szczegóły w rozdziale PORUSZANIE SIĘ PO MIEŚCIE )

ZWIEDZANIE MIASTA

Aby zwiedzić przynajmniej część miasta – wystarczy dosłownie kilka godzin. Możemy zwiedzić je na własną rękę lub skorzystać z o oferty linii lotniczych, która jest jednak bardzo droga. Ceny się jednak zmieniają i można trafić na ciekawą promocję – aktualna oferta TUTAJ

Katar

My polecamy samodzielne zwiedzanie. Bardzo łatwo się tu odnaleźć, a kilka na prawdę ciekawych miejsc i obiektów znajduje się tu w promieniu zaledwie kilkuset metrów.

HOTEL W CENTRUM DOHA

Jeśli przerwa między lotami jest dłuższa niż 12 godzin, a dodatkowo część tego czasu przypada na porę nocną – warto skorzystać z hotelu w promocyjnej cenie na STRONIE. Obecny koszt hotelu to 81 do 102 QAR . To świetna oferta cenowo.

My zamieszkaliśmy w Saraya Corniche Hotel. Dostaliśmy 2 pokoje 2 – osobowe, musieliśmy jednak zmienić jeden z nich, bo w środku potwornie śmierdziało nikotyną. Ktoś niestety nie zastosował się do zakazu palenia. Liczyliśmy na piękny widok z okna na rozświetlone miasto, ale jak się okazało mamy widok na betonową ścianę budynku obok .Stąd to nasze pierwsze nie najlepsze wrażenie miasta, które potem bardzo się zmieniło.

7 godzin wystarczyło, aby spokojnie zregenerować siły potrzebne na zwiedzanie i dalszą podróż samolotem. Dodatkowo mogliśmy zostawić na recepcji najcięższe rzeczy z bagażu podręcznego , aby nie chodzić z nimi po mieście. Dodatkowo po zwiedzaniu mogliśmy się odświeżyć i dojechać spokojnie na lotnisko.

PORUSZANIE SIĘ PO MIEŚCIE

PIESZO – pieszy to może nie wróg, ale na pewno kosmita. Z uwagi na taniutkie paliwo i bogactwo jego mieszkańców – wszyscy poruszają się tu samochodami. Pieszych można spotkać jedynie pracowników (imigrantów) i nielicznych turystów. Tylko na terenie souk-ów widzimy lokalnych Katarczyków – tu jest bowiem zakaz wjazdu. Na znaku poniżej widnieje ścieżka rowerowa, ale na rowerze nikogo tu nie widzieliśmy. Przez drogi ciężko przejść, bardzo brakuje przejść dla pieszych , czy to zwykłych, czy podziemnych.

Przesiadka w Katarze

TAKSÓWKĄ – ich szukać nie trzeba, znajdą się same i to w ilościach nieograniczonych . Po prostu kierowcy idealnie wyłapią turystów oferując im wycieczkę po mieście.

ŁODZIĄ – tą przyjemność oferują nam w porcie i pewnie byśmy z niej skorzystali , gdyby nie nasz ograniczony czas.

METREM – ta przyjemność już za chwilę stanie się udziałem turystów odwiedzających Doha. A plany są ambitne – szczegóły TUTAJ

KATAR Z LOTU PTAKA

A na koniec tego przewodnika jeszcze kilka ujęć Kataru z Lotu ptaka. Z góry najlepiej widać jak wiele jest jeszcze do obejrzenia i jaki rozmach ma to małe państewko .

PRZEWODNIK PO KATARZE >

4 Replies to “PRZESIADKA W KATARZE – INFORMACJE PRAKTYCZNE”

1. Bardzo ciekawe informacje o Katarze 🙂 Raz miałam okazję przesiadać się na tym lotnisku i pamiętam, że wszystko szło sprawnie i nie było żadnych problemów. A miasta nie miałam okazji odwiedzać, ale być może kiedyś tam wrócę 🙂